Stadsapp - Veelgestelde vragen

Vragen over de stadsapp? Hier vind je het antwoord op de meest gestelde vragen.

Waar vind ik de app?

Heb je een iPhone? Dan kan je in de App Store terecht. Geef ‘Sint-Truiden’ in bij de zoekfunctie en klik op het zoekicoon. Je krijgt dan onder meer de ‘Sint-Truiden City App’. Installeer deze app.

Heb je een Android-toestel? Dan kan je via Google Play zoeken op ‘Sint-Truiden’. Je krijgt dan onder meer de ‘Sint-Truiden City App’. Installeer deze app.

Kan ik de app zowel op mijn i-phone als mijn iPad installeren?

Ja dat is mogelijk.

Ik krijg bepaalde functies in de app niet open. Mijn gsm blijft het zoeksymbool weergeven.

Er is iets misgelopen bij het installeren. Verwijder de app en installeer hem daarna opnieuw.

Ik ben een handelaar. Kan ik de app ook gebruiken voor mijn zaak? 

Ja zeker. Lees hier wat je als handelaar kan doen via de stadsapp.
 

Ik ben lid van een vereniging die zich wil bekendmaken via de app. Wat moet ik doen?

Stuur een mailtje naar info@sint-truiden.be. We maken een account voor je aan en geven je de nodige uitleg.
 

Hoe kan ik mijn eID koppelen aan mijn smartphone?

Volg de instructies op It's me. Lukt het niet? Kom dan gerust even langs bij de dienst Burgerzaken in het stadskantoor, Kazernestraat 13. Onze medewerkers helpen je graag verder.

Ik krijg veel berichten binnen via de app. Kan ik die afzetten?

Als je geen meldingen in je berichtenbox wil ontvangen, dan kan je dat afzetten bij de instellingen voor apps op je smartphone. Let wel, je krijgt dan ook geen melding meer binnen wanneer er een nieuwsbericht is.
 

Het icoontje van mijn afvalkalender blijft draaien. Ik kan de afvalkalender niet raadplegen?

Ga terug naar het startscherm en geef eerst je adres correct in. Open daarna opnieuw je afvalkalender.

Vind je hierboven geen antwoord op je vraag? Neem dan contact op via stadsapp@sint-truiden.be of via de ‘stel een vraag’-knop op de app (rubriek ‘Stadsdiensten’).

Naar top