stadsapp

Vragen over de stadsapp? Hier vind je het antwoord op de meest gestelde vragen.

  • Waar vind ik de app?

Heb je een i-phone? Dan kan je in de app-store terecht. Geef ‘Sint-Truiden’ in bij de zoekfunctie en klik op het zoekicoon. Je krijgt dan onder meer de ‘Sint-Truiden City App’. Installeer deze app.

Heb je een android-toestel? Dan kan je via Google Play zoeken op ‘Sint-Truiden’. Je krijgt dan onder meer de ‘Sint-Truiden City App’. Installeer deze app.
 

  • Kan ik de app zowel op mijn i-phone als mijn i-pad installeren?

Nee, momenteel kan je de app maar op 1 toestel tegelijk installeren, wanneer je hetzelfde e-mailadres gebruikt. Binnen enkele maanden is dit wel mogelijk.
 

  • Ik krijg bepaalde functies in de app niet open. Mijn gsm blijft het zoeksymbool weergeven.

Er is iets misgelopen bij het installeren. Verwijder de app en installeer hem daarna opnieuw.
 

  •  Ik ben een handelaar en wil me graag bekendmaken via de app. Wat moet ik doen?

Momenteel zitten we in een proeffase met enkele verenigingen en handelaars. We bekijken de volgende weken hoe we de app verder kunnen uitrollen naar de handelaars. We organiseren sowieso een aantal informatiesessies in de komende weken en maanden. Geef je gegevens door via mail op stadsapp@sint-truiden.be en we informeren je wanneer de eerste sessie plaatsvindt.
 

  • Ik ben lid van een vereniging die zich wil bekendmaken via de app. Wat moet ik doen?

Momenteel zitten we in een proeffase met enkele verenigingen en handelaars. We bekijken de volgende weken hoe we de app verder kunnen uitrollen naar de verenigingen. We organiseren sowieso een aantal informatiesessies in de komende weken en maanden. Geef je gegevens door via mail op stadsapp@sint-truiden.be en we informeren je wanneer de eerste sessie plaatsvindt.
 

  • Hoe kan ik mijn eID koppelen aan mijn smartphone?

Volg de instructies op www.sint-truiden.be/mydigipass. Lukt het niet? Kom dan gerust even langs bij de dienst Burgerzaken in het stadskantoor, Kazernestraat 13. Onze medewerkers helpen je graag verder.

  • Ik krijg veel berichten binnen via de app. Kan ik die afzetten?

Als je geen meldingen in je berichtenbox wil ontvangen, dan kan je dat afzetten bij de instellingen voor apps op je smartphone. Let wel, je krijgt dan ook geen melding meer binnen wanneer er een nieuwsbericht is.

 

Vind je hierboven geen antwoord op je vraag? Neem dan contact op via stadsapp@sint-truiden.be of via de ‘stel een vraag’-knop op de app (rubriek ‘Stadsdiensten’).