Heb je een vraag, wil je een probleem melden? Doe het dan via ons meldformulier!
Ben je echter ontevreden over de dienstverlening en wens je een klacht in te dienen? Bijvoorbeeld: je bent onvriendelijk behandeld, hebt onduidelijke informatie of geen antwoord gekregen, er waren te lange wachttijden, …
Kies dan in het meldformulier voor de categorie ‘Andere’ en vergeet het woord ‘klacht’ niet te vermelden in het onderwerp.
Je klacht wordt vervolgens door de klachtencoördinator opgevolgd.
Deze persoon gaat na of de klacht ontvankelijk is en stelt een onderzoek in naar de gegrondheid van de klacht. Het onderzoek gebeurt op basis van informatie aangebracht door het betrokken team en de informatie van de klager.
De klachtencoördinator handelt de klacht af binnen 45 kalenderdagen nadat de klacht is ontvangen en bezorgt je een officieel antwoord. De termijn van 45 dagen kan in uitzonderlijke omstandigheden eenmalig verlengd worden tot maximaal 90 kalenderdagen. In dat geval worden de partijen schriftelijk geïnformeerd over de verlenging van de termijn en de motivering daarvoor, voordat de termijn verstreken is.
Het lokaal bestuur Sint-Truiden kiest ervoor om klachten van burgers als een belangrijk en waardevol signaal te zien om de dienstverlening verder te kunnen verbeteren.
Ga je niet akkoord met het antwoord? Dan kan je een klacht indienen bij de ombudsdienst.