Communicatieplan en huisstijl

Sint-Truiden heeft zich de voorbije jaren nadrukkelijk op de kaart gezet als een attractieve stad met een uitstraling over de hele regio. We willen deze status verankeren door ons te profileren als ‘hoofdstad van Haspengouw’.

De ambitie is helder: uitblinken met levenskwaliteit en innovatie. Haspengouw overspant een gebied van circa 700.000 inwoners en 63 gemeenten. Door onderlinge samenwerking te stimuleren, kunnen we de slagkracht van heel Haspengouw verhogen en een toonaangevende voorbeeldregio worden.

Als authentieke en historische stad - midden in het groen - garanderen we de levenskwaliteit van (nieuwe) inwoners, toeristen/bezoekers en bedrijven/investeerders. In onze stad vind je de perfecte work-life balance, zowel lichamelijk als geestelijk. 

Door onze zin voor creativiteit, innovatie en specialisatie zetten we Sint-Truiden Europees op de kaart binnen specifieke niches (zoals fruit, geestelijke gezondheidszorg, drones, toerisme, automotive industrie,...).

Huisstijl

Het logo is een naamlogo. We ondertekenen onze communicatie met onze stadsnaam, omdat we zo trots zijn op onze stad.

  • Het handgeschreven lettertype haalde zijn inspiratie bij typografie uit het verleden, maar werd in een vernieuwend jasje gestoken.
  • De bruine kleur van het logo weerspiegelt het authentieke karakter en de sterke persoonlijkheid van de Truienaar. Bruin staat ook voor eenvoud, oprechtheid en natuur. Maar ook voor kwaliteit, kracht en stijl. 

De nieuwe huisstijl omvat ook iconen waarmee we een beeldverhaal vertellen.

Opgelet: Het logo van Sint-Truiden mag niet zomaar gebruikt worden. Al onze logovarianten zijn auteursrechtelijk beschermd. De logo's mogen niet gebruikt worden voor commerciële, religieuze, filosofische of politieke doeleinden. Externen mogen de logo's alleen gebruiken na toestemming. 

Wil jij ons logo gebruiken? Neem dan contact op met team Communicatie via info@sint-truiden.be.

Stadsmagazine

Klik hier om stadsmagazine van Sint-Truiden digitaal te raadplegen.

Het stadsmagazine van Sint-Truiden is een gratis maandblad van het lokaal bestuur voor alle inwoners van Sint-Truiden en deelgemeenten. Het stadsmagazine bevat ook leesvoer voor de ‘gebruikers' van de stad (pendelaars, studenten, shoppers, dagtoeristen ...). Het stadsmagazine telt ongeveer 40 pagina's en verschijnt elke maand (behalve augustus) en valt telkens aan het begin van de nieuwe maand in de bus. In totaal worden 21.372 exemplaren bedeeld. BD myShopi bezorgt in elke Truidense brievenbus een stadsmagazine.

Voorwaarden

Welke info komt in het stadsmagazine

  • Officiële en principiële beslissingen en goedkeuringen van het schepencollege en de gemeenteraad die de burger aanbelangen;
  • Informatie van andere publieke overheden en instanties, nuttig om weten voor de lezer, en bij voorkeur vertolkt/vertaald door een lokale actor (expert, autoriteit, ervaringsdeskundige ...) of op zijn minst gelinkt aan het lokale;
  • Projecten en initiatieven van derden op voorwaarde dat er een duidelijk samenwerkingsverband is met het lokaal bestuur Sint-Truiden.

Welke info komt niet in het stadsmagazine

  • Primeurs, want die zijn bestemd voor de lokale media;
  • Privé-initiatieven;
  • Sponsoring en advertenties.

Aanvragen

Een onafhankelijke redactieraad met communicatie-antennes uit het lokaal bestuur Sint-Truiden bepaalt de onderwerpen, invalshoeken en aanpak van de artikels. De raad komt elke maand samen om de inhoud van het komende stadsmagazine te bepalen. Bij elke editie streeft de redactie een mix van onderwerpen na. Hierbij houdt de raad alle mogelijke doelgroepen (jong, oud, cultuurminded, sportminded ...) voor ogen. Bezorg je suggestie via e-mail aan stadsmagazine@sint-truiden.be. Als je bericht wordt opgenomen, krijg je via e-mail een berichtje.

Redactie Stadsmagazine
Kazernestraat 13
3800 Sint-Truiden

T 011 70 15 51
stadsmagazine@sint-truiden.be

Naar top