Nieuw in het stadskantoor: loket vrije inloop

dinsdag 7 september 2021

Nu de coronamaatregelen opnieuw versoepelen pikken we stilaan het ‘normale’ leven weer op. Ook het lokaal bestuur Sint-Truiden zet de deuren opnieuw open voor het afhalen van een aantal producten waarvoor een snelle afhandeling mogelijk is, zoals vuilzakken, GFT-sticker, containerparkkaart, etc. Vanaf vandaag kan je hiervoor zonder afspraak terecht bij het ‘loket vrije inloop’ in het stadskantoor.

Bij het loket vrije inloop in het stadskantoor kan je vanaf vandaag zonder afspraak langskomen voor een aantal producten waarvoor een snelle afhandeling mogelijk is:
•            vuilzakken
•            GFT-sticker
•            containerparkkaart
•            deeltijdse werkloosheid
•            UITPAS
•            aanvragen en afhalen eID/Kids-ID
•            PIN-PUKcode
•            activatiecode (digitale sleutel)
•            aanvragen en afhalen reispas
•            afhalen rijbewijs
•            aanvragen adreswijziging
•            aanpassen adres op eID/Kids-ID
•            wettelijke samenwoning
•            afhalen attesten (attest van woonst, attest van gezinssamenstelling, attest van leven, attest van nationaliteit, uittreksel strafregister)
•            attest reistoelating minderjarigen
 
Het loket vrije inloop is doorlopend geopend, ook tijdens de middag.

Uiteraard kan je voor het afhalen van deze producten ook nog steeds een afspraak maken via onze online afsprakenmodule (afspraken.sint-truiden.be). 

Voor meer gespecialiseerde producten met een langere afhandelingstijd zoals dossiers niet-Belgen, burgerlijke stand (aangifte geboorte, erkenning vaderschap, nationaliteitsaanvraag) en aanvragen en omruilen van rijbewijzen moet nog steeds een afspraak worden gemaakt.
 
Het loket bevindt zich in het stadskantoor, Kazernestraat 13, 3800 Sint-Truiden. 
 
Openingsuren loket vrije inloop:
Di: 8u-18u30
Wo-do-vr: 8u-15u30
Za: 8u-11u30

stadsloket