Interlokale ambtenaar e-inclusie - B1-B3

MAAK JIJ HET VERSCHIL VOOR ONZE SAMENLEVING?

In een wereld die steeds meer draait op data en technologie, mogen we ook diegenen niet uit het oog verliezen, die moeilijker kunnen omgaan met digitale en technologische middelen. We beschouwen e-inclusie niet als een aparte werking, het is onlosmakelijk verbonden met het streven naar een inclusieve samenleving en alle onze diensten spelen hierin een rol. De term ‘digitale inclusie’ of ‘e-inclusie’ verwijst naar acties en oplossingen die nodig zijn om digitale uitsluiting te voorkomen, zodat iedereen ten volle kan deelnemen aan de digitale samenleving. Enerzijds gaat het om het wegwerken van ICT-gerelateerde drempels, zoals digitale vaardigheden en toegang tot toestellen en internet. Anderzijds moeten mensen ondersteund worden en de kans krijgen om zelf hun digitale weg te zoeken, bijvoorbeeld door gebruiksvriendelijke websites en apps te ontwikkelen.

Lokale besturen Sint-Truiden, Nieuwerkerken en Gingelom zijn op zoek naar een Interlokale ambtenaar e-inclusie - B1-B3 – contractueel – voltijdse betrekking (38u) voor een tewerkstelling van bepaalde duur (3 jaar)

Functie:

  • Je bent de motor in het verhogen van de digitale toegankelijkheid en het versterken van digitale vaardigheden en brengt alle nodige expertise binnen de drie lokale besturen ivm E-inclusie samen (toegang/kennis en vaardigheden + toegankelijkheid van digitale dienstverlening).
  • Je bent aanspreekpunt voor de drie lokale besturen inzake de voortgang en het traject dat wordt gelopen en het eindresultaat.
  • Je werkt in nauw verband met de algemeen directeurs, de managers (stuurgroep) en de diensten in de gemeente (werkgroepen) en het stakeholdersplatform.
  • Je krijgt het mandaat van de drie lokale besturen om het E-inclusieplan – steeds in afstemming met betrokken diensten en algemeen directeurs – uit te bouwen.
  • Je organiseert samen met betrokken lokale ambtenaren de zoektocht naar uitvoerders van goedgekeurde acties d.m.v overheidsopdrachten/kleine prijsvragen.
  • Je stemt intern af rond projecten en acties op het terrein en volgt de voortgang van de uitvoering van acties op het terrein, samen met de diensten en/of de externe uitvoerders.

 

Ben jij de geknipte persoon?

  • Je beschikt minstens over een functiegericht bachelorsdiploma of een algemeen bachelordiploma gecombineerd met 2 jaar relevante ervaring.
  • Je bent communicatief sterk.
  • Je gaat geen uitdaging uit de weg.
  • Je hebt inzicht in de digitale wereld en inclusief beleid.
  • Je bent een doorzetter.
  • Je beschikt over een positieve ingesteldheid

 

Ons aanbod:

  • Een voltijds contract voor 3 jaar.
  • Je mag dit nieuwe en boeiende project uitrollen, met de ondersteuning van de managementteams van 3 lokale besturen.
  • Een bruto geïndexeerd maandsalaris van minimum 1.254,97 euro en maximum 2.114,59 euro, aangevuld met een uitgebreid pakket extralegale voordelen zoals o.a. maaltijdcheques van 7 euro, een gratis hospitalisatieverzekering, volledige terugbetaling van woon-werkverkeer met openbaar vervoer en eventueel een fietsvergoeding.

 

Procedure:

De selectie bestaat uit een schriftelijke proef, waarbij je ten minste 50% moet halen om geslaagd te zijn en toegelaten te worden tot de mondelinge proef. Ook voor de mondelinge prof dien je ten minste 50% te halen om geslaagd te zijn. Het totaal van de schriftelijke en mondelinge proef dienst ten minste 60 % te bedragen. De eventuele startdatum wordt vastgelegd in onderling overleg. Er wordt een wervingsreserve aangelegd die geldig is voor 3 jaar.

Interesse?

Solliciteren is mogelijk tot en met 22 mei 2022. Solliciteer via talent@sint-truiden.be en bezorg ons jouw motivatiebrief, cv, kopie van je diploma en een recent uittreksel strafregister.
Voor vragen over de inhoud kan je je richten tot Hilde Hendricx (011 70 15 58).
Voor vragen betreffende de arbeidsvoorwaarden en de selectieprocedures kan je je richten tot Jolien Massa van de dienst Personeel (011 70 15 24).