Hoe tevreden ben jij over onze dienst Burgerzaken?

donderdag 3 november 2016

Wanneer je in de loop van deze maand bij de dienst Burgerzaken in het stadskantoor langskomt, kan het zijn dat studenten van UC Leuven Limburg je wat vragen stellen over hoe je bezoek geweest is.
Het stadsbestuur organiseert immers een klantentevredenheidsonderzoek, want we willen weten wat jij van onze dienstverlening vindt.

Waarom de dienst Burgerzaken?
De dienst Burgerzaken is de dienst waar elke Truienaar verplicht af en toe moet langskomen. Je hebt een nieuwe identiteitskaart nodig, je komt de geboorte van je kind melden, je hebt een nieuwe wagen en dus ook een nieuwe containerparkkaart nodig, je wil graag je huwelijksdatum vastleggen, …

Waarom een marktonderzoek?
Omdat de mening van onze burger belangrijk is!
De dienst Burgerzaken wil investeren in een meer klantgerichte aanpak. Daarom willen we graag weten wat de bezoeker vandaag vindt van de dienstverlening die aan de loketten aangeboden wordt.

Hoe zal dat marktonderzoek verlopen?
Studenten van een erkend onderzoekscentrum (UC Leuven- Limburg) zullen bezoekers aan de dienst Burgerzaken, die willen meewerken aan de enquête, bij het buitengaan mondeling een aantal korte vragen stellen over de toegankelijkheid, de inrichting en de service aan de loketten.

Wat gebeurt er na afloop van dit marktonderzoek?
Op basis van de resultaten werken we een concreet actieplan uit om onze dienstverlening zo goed mogelijk af te stemmen op de wensen en noden van de bezoekers.
En uiteraard houden we je op de hoogte van deze vertaling naar de praktijk via het informatieblad, onze website, facebook, …

Meer info?

afbeelding stadskantoor