Communicatieplan en huisstijl

Toekomstvisie
Sint-Truiden heeft zich de voorbije jaren nadrukkelijk op de kaart gezet als een attractieve stad met een uitstraling over de hele regio. We willen deze status verankeren door ons voortaan te profileren als ‘hoofdstad van Haspengouw’. De ambitie is helder: uitblinken met levenskwaliteit en innovatie. Haspengouw overspant een gebied van circa 700.000 inwoners en 63 gemeenten. Door onderlinge samenwerking te stimuleren, kunnen we de slagkracht van heel Haspengouw verhogen en een toonaangevende voorbeeldregio worden.

Als authentieke en historische stad - midden in het groen - garanderen we de levenskwaliteit van (nieuwe) inwoners, toeristen/bezoekers en bedrijven/investeerders. In onze stad vind je de perfecte work-live balance, zowel lichamelijk als geestelijk. 

Door onze zin voor creativiteit, innovatie en specialisatie zetten we Sint-Truiden Europees op de kaart binnen specifieke niches (zoals fruit, geestelijke gezondheidszorg, drones, toerisme, automotive industrie,...).

Huisstijl
Het logo is een naamlogo. We ondertekenen onze communicatie met onze stadsnaam, omdat we zo trots zijn op onze stad:

  • Het handgeschreven lettertype haalde zijn inspiratie bij typografie uit het verleden, maar werd in een vernieuwend jasje gestoken.
  • De bruine kleur van het logo weerspiegelt het authentieke karakter en de sterke persoonlijkheid van de Truienaar. Bruin staat ook voor eenvoud, oprechtheid en natuur. Maar ook voor kwaliteit, kracht en stijl. 

De nieuwe huisstijl omvat ook iconen waarmee we een beeldverhaal vertellen.

Wil je het logo van de stad gebruiken? Heb je vragen bij het gebruik van logo, huisstijl en lettertypes? Neem dan contact op met dienst Communicatie.

Afbeelding logo Stad Sint-Truiden