Attest verblijf voor huwelijk

Een attest van verblijf voor een huwelijk heb je soms nodig om een huwelijk in het buitenland te kunnen afsluiten

Voor wie?
Personen die ingeschreven zijn in het bevolkings-, vreemdelingen- of wachtregister van Sint-Truiden. Als je in het wachtregister bent ingeschreven, kan je geen attest aanvragen.

Ben je naar het buitenland verhuisd, vraag je dit attest bij de Belgische ambassade/consulaten in het land van verblijf.

Prijs?
Gratis

Wie kan aanvragen?

  • Jijzelf

Hoe aanvragen?

De geprinte documenten zijn 3 maanden rechtsgeldig binnen de Europese Unie én enkel voor de opgegeven reden.

  • Als je zelf de aanvraag doet met jouw elektronische identiteitskaart, ontvang je het document in de meeste gevallen onmiddellijk in jouw mailbox.
  • Als je een aanvraag doet zonder elektronische identiteitskaart, ontvang je het document per post binnen de 5 werkdagen.
  • Als je het document nodig hebt voor het buitenland, ontvang je het document binnen de 8 werkdagen.

Je kan het document ook persoonlijk aanvragen aan het stadsloket.
Je mag volmacht geven aan een derde door het formulier hieronder te downloaden.

Je kan het document ook aanvragen via ‘Mijn Dossier

Wat meebrengen/meesturen bij aanvraag?

  • Identiteitskaart of verblijfsvergunning
  • Eventueel volmacht + kopie identiteitskaart (enkel indien je niet persoonlijk langskomt)

Opgelet!
Om het document in het buitenland te gebruiken, heb je soms een legalisatie nodig en dit afhankelijk van het land, dat je bezoekt.

BijlageGrootte
PDF icon Volmachtformulier244.47 KB