Attest van hoofdverblijfplaats met historiek in onze gemeente

Een attest van hoofdverblijfplaats met historiek in onze gemeente is een uittreksel uit het bevolkingsregister dat bevestigt dat je ingeschreven bent op jouw adres in Sint-Truiden. Dit attest vermeldt ook alle voorgaande adressen, waar je in Sint-Truiden gewoond hebt.

Voor wie?
Personen die ingeschreven zijn in de bevolkingsregisters van Sint-Truiden.

Ben je naar het buitenland verhuisd, vraag je dit attest bij de Belgische ambassade/consulaten in het land van verblijf.

Prijs?
Gratis

Wie kan aanvragen?

  • Jijzelf, je wettelijke vertegenwoordiger (ouder, voorgd) of je bijzondere gemachtigde (bvb. advocaat)
  • Derden (bvb. een persoon, een publieke of private instelling) op voorwaarde dat het afleveren van het document voorgeschreven of toegestaan is door de wet en dit mits het invullen van een verklaring

Hoe aanvragen?

 

Attest van hoofdverblijfplaats met historiek in deze gemeente online aanvragen

  • Met een digitale sleutel (eID-kaartlezer + jouw eID of Itsme): je ontvangt jouw document onmiddellijk in jouw mailbox
  • Zonder digitale sleutel: je ontvangt jouw document binnen 2 tot 4 werkdagen per post

Heb je geen computer, tablet of smartphone? Maak een afspraak via de afsprakenmodule  of telefonisch via het ContactCenter op 011 70 14 14. Kom persoonlijk langs bij het loket en ontvang jouw document onmiddellijk. Vergeet niet jouw eID mee te nemen. Je mag volmacht geven aan een derde door het formulier hieronder te downloaden.

Wat meebrengen/meesturen bij aanvraag?

  • Identiteitskaart of verblijfsvergunning
  • Eventueel volmacht + kopie identiteitskaart (enkel indien je niet persoonlijk langskomt)

Opgelet!
Om het document in het buitenland te gebruiken, heb je soms een legalisatie nodig en dit afhankelijk van het land, dat je bezoekt.

Zijn jouw gegevens onnauwkeurig, onvolledig of onjuist, dan kan je deze fout melden bij het Rijksregister.

BijlageGrootte
PDF icon Volmachtformulier334.38 KB