Alle stadsdiensten en het Sociaal Huis blijven bereikbaar!

woensdag 11 november 2020

Alle stadsdiensten en het Sociaal Huis blijven bereikbaar! Ondertussen doen heel wat medewerkers aan telewerk en ook afspraken met jou kunnen digitaal plaatsvinden. Ook een afspraak op het stadskantoor is mogelijk. Dit organiseren we altijd in veilige omstandigheden.

Burgerzaken
De komende weken kan je enkel nog voor dringende zaken een afspraak maken bij de dienst Burgerzaken. Kijk dus zeker eerst op onze website of op de stadsapp welke zaken je makkelijk online kan aanvragen!

Waarvoor kan je in dringende gevallen toch langskomen?
- Je bent bijvoorbeeld je eID verloren en moet dus dringend een nieuwe aanvragen: maak online een afspraak of via het ContactCenter op het nummer 011 70 14 14.
- Je rijgeschiktheidsattest is vernieuwd en je hebt een nieuw rijbewijs nodig: maak online een afspraak of via het ContactCenter op het nummer 011 70 14 14.
- Er is een baby’tje geboren en je komt de geboorte aangeven.

Waarvoor kan je voorlopig niet langskomen?
- Om je adres te laten aanpassen op je eID na je adreswijziging. De aanvraag voor een adreswijziging kan trouwens ook online of via mail.
- Je hebt een oproepingskaart gekregen voor een nieuwe eID, maar je huidige eID is nog geldig. Stel je bezoek uit tot 3 weken voor de vervaldatum.
- Je rijbewijs is nog geldig, maar je wil het omwisselen voor een bankkaartmodel.
- Voor het aanvragen of afhalen van een kids-ID.
- Twijfel je? Neem dan contact op met het ContactCenter op het nummer 011 70 14 14.

Het Snelloket is voorlopig gesloten.
Voor het kopen van vuilzakken kan je terecht in de supermarkt. Het overzicht van de verdeelpunten vind je hier.
- Afhalen tegoedzakken van dit jaar: kan pas als de situatie terug normaliseert
- Afhalen huisvuilzakken voor medische redenen: enkel indien het dringend is en dan na afspraak via het ContactCenter
- Problemen met sticker groene container? Maak een afspraak via het ContactCenter!
- Afhalen rijbewijzen indien dringen: kan na afspraak via het ContactCenter of via de afsprakenmodule.
- Afhalen reispassen indien dringend: kan na afspraak via het ContactCenter of via de afsprakenmodule.
- Aanvragen attesten: dat kan online! Moet je hiervoor toch dringend langskomen? Maak dan een afspraak via het ContactCenter!
- Voor het opladen van een budgetmeter kan je nog altijd langskomen, meld je aan bij het onthaal.
- Voor het afstempelen van documenten voor deeltijdse werkloosheid: kan na afspraak via het ContactCenter
- Aanvragen van een containerparkkaart kan via mail. De kaart wordt je per post opgestuurd.

Sociaal Huis
Het sociaal Huis werkt enkel met gesloten deuren. 
- Alleen mensen dievooraf een afspraak hebben gemaakt, kunnen het gebouw binnen. 
- Fysieke afspraken enkel mogelijk in dringende gevallen. 
- Niet dringende hulpvragen worden zoveel mogelijk telefonisch of digitaal beantword. Deze regel geldt zowel voor nieuwe aanvragen als voor lopende trajecten.
- Wil een afspraak maken? Dat kan telefonisch op het nummer 011 69 70 30. 
- Openingsuren: elke werkdag van 8u30 tot 12u en van 13u30 tot 16u; op dinsdag van 16u30 tot 18u30.

Huisbezoeken zullen tijdelijk helemaal niet meer kunnen plaatsvinden.

Zitdagen van externe partners in het Sociaal Huis
Deze zitdagen worden vanaf 3 november tijdelijk stopgezet.
Uitzondering hierop zijn de zitdagen van het land van Loon. Deze zullen blijven plaatsvinden elke 1ste en 3de woensdag van de maand maar dit wel enkel na afspraak.
Een afspraak maken kan rechtstreeks bij het Land van Loon (T 011 89 21 98)

Ook de zitdagen voor juridisch advies blijven doorgaan op afspraak (enkel dringend juridisch advies). De zitdagen vinden plaats in het Sociaal Huis, elke 2e maandag van 10u30 tot 11u30 en 3e dinsdag van de maand van 16u tot 17u30. Je kan ook elke 4e maandag van de maand terecht van 11u tot 12 bij het vredegerecht. 

Alle andere partners blijven telefonisch bereikbaar. Hieronder een overzicht van de contactgegevens per partner. Je mag rechtstreeks met hen contact opnemen.

  • Pro deo advocaten: 0800 74 323
  • DYZO: 0800 111 06
  • STEBO: 0475 35 65 80
  • Rap op Stap: 011 35 31 36
  • Huurderssyndicaat: 011 33 35 76
  • Vlaams Woningfonds: 011 22 92 20
  • Federale overheidsdienst sociale zekerheid: 02 528 60 11
  • Federale Pensioendienst: 1765
  • Rijksinstituut Sociale Zekerheid Zelfstandige Ondernemers: 011 85 48 11

 

Bibliotheek Toni Coppers
- De bibliotheek blijft open: openingsuren: sint-truiden.bibliotheek.be
- Vanaf 9 november 2020 organiseren we ook weer onze bib aan huis. De succesformule van het voorjaar wordt herhaald.

Containerpark
- Containerpark blijft open op afspraak.
- Opgelet draag altijd je mondmasker bij een bezoek aan het containerpark
 

Door de coronamaatergelen zijn er enkele wijzigingen van kracht inzake afvalophaling.
- De ophaling van papier en karton in deelgemeente Velm op zaterdag 14 november gaat NIET door. Inwoners van Velm kunnen papier en karton wel nog steeds naar het containerpark brengen.
- De andere afvalophalingen aan huis blijven doorgaan zoals gepland op de afvalkalender.

Toerisme Sint-Truiden
- is open
- maandag – zaterdag: 9u-12u30 en 13u-16u / zon- en feestdagen: 10u-12u30 en 13u-15u

Dienst Omgeving en dienst Wonen:
Heb je een vraag m.b.t. bouwen en of wonen? De dienst omgeving is via mail (info.omgevingsvergunningen@sint-truiden.be) en telefonisch bereikbaar, digitale afspraken kan je boeken via de afsprakenmodule, fysieke afspraken kunnen ook in veilige omstandigheden en na telefonische afspraak met het ContactCenter.

Parkeerwinkel.
De parkeerwinkel is open, maar werkt enkel op afspraak.

Huis van de ondernemer
Het huis van de ondernemer is gesloten, maar is steeds telefonisch bereikbaar. Enkel dringende afspraken kunnen fysiek plaatsvinden.

Aangepaste dienstverlening